Hogy csináltunk 12 000 dollár bevételt egy Kárpátaljai vállalkozónak 300 dollárból Facebook hirdetések segítségével?

Szerző: | nov 23, 2018 | esettanulmány, Facebook hirdetés, Facebook marketing

 

A címet olvasva talán arra gondoltál, hogy ez lehetetlen. De meg kell nyugtassalak, hogy lehetséges.

Hogyan?

Ebben az esettanulmányban kiderül. Leírom részletesen azokat a folyamatokat, amik végbementek az eredmény elérése érdekében.

Megmutatom azokat az eszközöket, amik szükségesek voltak, hogy egy ilyen szuper kampányt tudjunk elkészíteni.

Mielőtt azt gondolnád, hogy ez valami mese, amitől álmos leszel, akkor figyelmeztetlek, hogy ez NEM AZ.

Amiket leírok képekkel és magyarázatokkal támasztok majd alá, hogy lásd ez a való élet.

A cikk végére pedig te is rájössz arra, hogy ez számodra is lehetséges.

FONTOS TUDNIVALÓ: HA VAN OLYAN RÉSZ, AMIT NEM ÉRTESZ, AKKOR NYUGODTAN KÉRDEZZ A JOBB ALSÓ SAROKBAN LÉVŐ „ÜZENET KÜLDÉSE GOMBRA” VAGY IDE KATTINTVA ÍRJ ÜZENETET FACEBOOKON ÉS SZÍVESEN VÁLASZOLOK.

 

KEZDJÜK IS AZ ELEJÉN AZ EGÉSZET.

 

Egy helyi sportcipőket értékesítő vállalkozó azzal keresett meg, hogy miként tudnánk felturbózni a Facebook hirdetéseit.

 

Mik azok az eszközök, amik adottak voltak:

  • adott volt egy üzleti Facebook oldal, amit már egy ideje kezeltünk
  • egy teljesen kész webshop, ami WordPress alapon futott és WooCommerce bővítmény segítette az eladások ellenőrzését (ha ez most számodra érthetetlen nem gond, nem ezen van a hangsúly)
  • 110 ezer forint hirdetésre szánt pénz, amit megkellett duplázni.

 

MIK VOLTAK A KEZDETI LÉPÉSEK?

 

Első körben meg kellett határozni kik azok az emberek, akik legjobb vásárlók lehetnek, hívjuk ezeket Tökéletes vásárlóknak.

Mi alapján határoztam meg? Az alaphirdetési beállítások szerint, amik elérhetőek számodra is.

Lakhely, Kor, Nem, Érdeklődési kör stb. Ha hirdettél már valaha Facebookon, akkor lehet számodra is ismerősek ezek a kifejezések.

Ezek után ki kellett választani azokat a termékeket, amiket értékesíteni fogunk.

6 olyan terméket választottunk ki közös megbeszélés alapján, amikről úgy gondoltuk, hogy kellendőek, és szezonálisan is eljött az idejük, hogy megvegyék őket.

 

A cél az volt, hogy ha a vásárló látja a hirdetést és rákattint, akkor:

  1. a termék oldalára érkezik, és egyből vásárolhat
  2. a teljes termékkatalógusra érkezik, és válogatás után vásárolhat

 

 

MEGHATÁROZTUK A TELJES KÖLTSÉGKERETET

 

 

Ezek után meghatároztuk a teljes költéskeretet, amit a következő képen bontottunk fel:

Október 1 – október 10 = 40 000 Ft

Október 10 –október 23 = 40 000 Ft

 

 

MEGHATÁROZTUK MENNYIÉRT KATTINTSANAK

 

Ha hirdettél már Facebookon akkor tudod, hogy a Facebook meghatároz egy összeget, amennyiért a hirdetésedre kattintanak. Ha ismeretlen számodra ez a fogalom, akkor elmondom mit is jelent pontosan:

Például fut egy olyan hirdetésed, ami a weboldaladra tereli a vásárlót, akkor azért, hogy 1 ember kattint és megérkezik a weboldaladra, X összeget fizetsz ki.

A mi esetünkben az előre meghatározott összeg 25-30 Ft közzé esett. Ez volt az az összeghatár, amire azt mondtuk volna, hogy jól teljesít a hirdetés.

 

 

MEHET A MENET!

 

via GIPHY

Most, hogy előkészítettünk mindent és megterveztük milyen úton haladunk és mit mennyiért akarunk elérni, indulhatott élesben az egész.

 

 

ELSŐ HÉT BEMUTATÁSA

 

A hirdetés elindítását követően vártunk pár napot, amíg minden beáll a helyére, ezért az eladásokat csak október 5-től kezdtünk mérni. A következő eredményeket kaptuk:

36 526 Ft-ot költöttünk el a reklámkampányokra, amit jól láthatsz a képen is.

 

Nézzük meg ez mennyi bevételt hozott.

Ezen a grafikonon jól láthatod, hogy miként alakultak az eladások. Láthatod, hogy miként kezdtek el robbanás szerűen egyre jobban teljesíteni a hirdetések.

Aztán láthatsz egy nagy csökkenést, ami normális mert ez egy folyamatosan váltakozó dolog, ahol a végeredmény sokkal fontosabb, mint a részeredmény.

Továbbá láthatod, hogy kb. 10 nap alatt a 36 526 Ft elköltött összegből 1 821 293 Ft nettó árbevételt tudtunk kicsikarni és 110 megvásárolt tételt.

Ez nem is rossz igaz?

Na de menjünk tovább, és nézzük meg mi történt a második héten.

MÁSODIK HÉT BEMUTATÁSA

Nézzük meg, hogyan alakultak az eredmények a második héten.

 

A képen láthatod, hogy összesen 37 040 Ft.-ot költöttünk el hirdetésekre.

A bevétel oldalon a következő eredményt kaptuk:

Nem telt el úgy nap, hogy ne lett volna legalább egy eladásunk. A nettó árbevétel 1 530 191 Ft és az eladások száma 89 darab. Az előző héthez csökkenést láthatunk, de ez sok mindennek tudható, mondjuk annak, hogy a hónap végéhez közeledve egyre kevesebb pénze marad az embereknek ruhacikkek vásárlására.

 

Egy érdekesség, amit lehet te is észrevettél.

Az október 21-ikei nap után való kitörés. Jól látod, hogy az eladások rohamszerűen kezdtek el növekedni, míg október 23-án elértük a napi 246 697 Ft napi értékesítési összeget.

Hogy miért?

A hirdetések folyamatos elemzése közben csináltunk egy kis módosítást, ami a következő volt:

Észrevettem, hogy sok ember kattint a weboldalra, de mégsem jók az eladási számok. Ez után megnéztem, hogy ezek a kattintások többsége leginkább mobilról érkezik.

 

MI LEHET A GOND, HOGY KATTINT, ÉS MÉGSEM VÁSÁROL?

via GIPHY

Az első tippem az volt, hogy túl sokáig töltődik be az oldal, így a vásárlás előtt kilép. Mi a teendő? A hirdetésen belül csináltam egy olyan beállítást, hogy a Facebook még tovább szűrjön, és csak azoknak jelenítse meg a hirdetést, akiknél száz százalék, hogy betöltődik az oldal.

A beállítást október 20-án csináltam meg és láss csodát október 21-én megváltozott minden. Elkezdtek újra über királyul teljesíteni a hirdetések és nőttek a vásárlások.

AKKOR ÖSSZEGEZZÜK AZ EGÉSZET.

 

Összesen 80 000 Ft-ot költöttünk hirdetésekre. Ha most visszatekertél és újra számoltad, akkor 73 566 Ft jött ki, ezzel nincs is gond, mert a maradék elment tesztelésekre, de azt is beleszámítom a reklámra költött összegbe.

 

 

Ebben az időszakban a nettó árbevétel 3 351 484 Ft, a megvásárolt tételek száma pedig 199. Amíg ezt a cikket írom, lehet, már megvan a 200-ik is.

 

Most játszunk kicsit a számokkal! Ha emlékszel a legelején az volt a cél a hirdetéssel, hogy a 80 000 forint hirdetési költség duplán megtérüljön, ami 160 000 forint bevételt jelentene.

Ennek ellenére az időszak végére a bevételünk 3 351 484 Ft lett, ami nem az hogy dupla megtérülést, hanem 42 szeres megtérülést eredményez.

Ha a cikk elején azt hitted, hogy hazugság, amiről beszélni fogok, akkor mostanra megbizonyosodhattál arról, hogy nem az és számodra is elérhető.

MITŐL SIKERÜLT ILYEN JÓL EZ A HIRDETÉSI KAMPÁNY?

 

Első körben ki kel,l emeljem az adott tényezőket (weboldal, meglévő facebook oldal), amik segítségével nem kellett minden a nulláról tervezni.

A legfőbb sikertényező az volt, hogy nagyon szuper áron tudtuk a vásárlók elé tenni a terméket és lézer pontosan meghatároztuk azokat az embereket, akik jó eséllyel vásárolnak.

Továbbá a tesztelési rész is nagyban elősegítette a kampány sikerességét, mert jól láttuk mi működik és mi az, amit el kell engedni.

A profin elkészített hirdetési képek szövegek is meghatározó jelentőséggel bírtak a siker elérése érdekében.

 

HOGYAN TOVÁBB?

 

Ez még nem a vége. Mint feljebb már írtam a meghatározott célközönség az alapbeállításokon keresztül lettek meghatározva, ami a Facebookban rejlő lehetőségek előszobája.

Minden egyes weboldalra érkezőt rögzítettünk egy a weboldalba épített kód segítségével. Így azt tudom elmondani, hogy az igazán nagy durranás csak ezután következik.

Képzeld ezt úgy el, hogy minden ember, aki betéved a boltodba és nem vásárol, 5 nap múlva újra ajánlatot kap, hogy az a termék, amit kinézett, de nem vett meg most 10%-al olcsóbb.

A további tervek olyan egyéni célközönségek kialakítása, akik nem vásároltak, de a módszereinkkel fognak, illetve azok az emberek, akik vásároltak, de vásároljanak még egyszer.

Ez az esettanulmány hiába tűnik elképzelhetetlennek, ez még csak a kezdet.

 

Gratulálok, hogy végigolvastad ezt a cikket. Egyet jegyezz meg, ezek az eszközök és bevételek számodra is elérhetőek.

Amennyiben kérdésed van, vagy nem értettél valamit küldj üzenetet az „üzenet küldése” gombra kattintva, és tedd fel bátran privátban, szívesen segítek.

További hasznos tartalmakat IDE kattintva tudsz elolvasni!

A cikk megírása igen sok munkámat igényelte ezért előre is köszönöm, ha a megosztás gombra kattintasz.

Ha érdekelnek a további kampányok és eredmények, akkor mindenképp kövess be minket Facebookon, hogy ne maradj le a legújabb tartalmainkról.

 

Adatvédelmi beállítások
Cookie neve Engedélyez
Cookies
A Cookie-kat használjuk, hogy jobb internetes élményt nyújtsunk.
x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.