Szigorúbb lesz a Facebook a rossz minőségűnek ítélt hirdetésekkel

Szerző: | nov 3, 2018 | Facebook hirdetés

A Facebook sokát változott 2018-ban. Kattintásvadász tartalmak levadászása, aztán az algoritmus változás amelynek köszönhetően a organikus (ingyenesen terjedő) tartalmak szinte alig jelennek meg a Facebook oldal követőinknek, “drágább” hirdetési költségek.

 

Most pedig egy újabb változás, miszerint a Facebook egyre szigorúbb azokkal a hirdetésekkel, amiket a rendszer rossz minőségűnek (avagy alacsonynak) ítél.

 

A változás legfontosabb lényege, hogy a jövőben a “low quality” (gyenge minőségű) minősítést kapott hirdetések esetében a rendszer csökkentheti az elérést, vagy akár teljesen le is tilthatja a megjelenést. Több ilyen hirdetés esetén pedig akár a hirdetést feladó Facebook oldal, vagy a hirdetett weblap elérése is csökkenhet.

 

Tény, hogy a Facebook fejlesztői egyre felhasználóbarátabbá szeretnék tenni a platformot. Ez esetben pedig a hirdetéseket is szabályozni kell, hogy csak kiváló minőségű tartalmak/hirdetések kerüljenek a  felhasználók elé.

 

Nézzük meg, hogy melyek azok a tulajdonságok, amelyeket a Facebook biztosan alacsony minősítésnek ítél majd meg.

 

Kattintás, Elköteleződés vadászat

Ezek olyan tartalmú hirdetések, amelyek arra kérik az embereket, hogy valamilyen különleges módon mutassanak elköteleződést az oldal iránt.

 

Mondjuk megosztásra való ösztönzés, ismerősök megjelölésére való felkérés, oldalkedvelésre való buzdítás. 

 

Konkrét példák:

 

Megosztásra való ösztönzés

 

NEM HELYES: Oszd meg a hirdetésünket és nyerj extra ajándékokat.

HELYES: Amennyiben hasznosnak találtad tartalmunkat, köszönjük hogy megosztod.

 

Ismerősök megjelölésére való ösztönzés

NEM HELYES: ……Jelöld meg egy közeli jó barátod hozzászólásban.

 

Oldalkedvelésre való buzdítás:

NEM HELYES: Amennyiben részt szeretnél venni a sorsolásunkon, Lájkold a Facebook oldalunkat.

 

 

Információ korlátozás

Ezek olyan hirdetések, amelyek tudatosan visszatartják a fontos információkat annak a céljából, hogy a weboldalra csábítsák az embereket.

 

Konkrét példa:

 

NEM HELYES: Nem fogod elhinni mi történt a legmenőbb Francia étteremben.

 

 

Szenzációk

Ezek olyan hirdetések, amelyek túlzottan szenzációs címsorokat használnak, annak a céljából, hogy kattintásra ösztönözzék az olvasót.

 

Konkrét Példa

 

NEM HELYES: Egy eszköz, ami 5 nap alatt nulláról, milliomost csinál belőled.

A Facebookon közzétett eredeti közleményt ide kattintva tudod elolvasni.

Egy biztos, egyre keményebb a verseny a közösségi médiában. Akár értékes tartalomról beszélünk, akár hirdetésekről.

 

Hogy ez jó, vagy rossz?

 

Szerintünk mindenképp jó, mert így valóban csak azok maradnak életben, akik komolyan veszik a Facebook-ban rejlő lehetőségeket és értékes és profi tartalmakat és hirdetéseket készítenek.

Ha hasznosnak találtad ezt a cikket, akkor köszönjük, hogy a “Megosztás” gombra kattintasz.

Mielőtt kilépsz az oldalunkról még engedd meg, hogy a véleményedet kérjük.

Kíváncsi vagyunk a te véleményedre is, így hozzászólásban várjuk, hogy te Mit gondolsz erről, ezek a változások JÓK vagy ROSSZAK a vállalkozásokra nézve?

 

Forrás: Facebook

Adatvédelmi beállítások
Cookie neve Engedélyez
Cookies
A Cookie-kat használjuk, hogy jobb internetes élményt nyújtsunk.
x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.