Így hozd létre ingyenesen, 5 perc alatt a vállalkozásod Facebook oldalát

Szerző: | Sze 20, 2018 | Facebook hirdetés, Facebook marketing

Ebben az évben igen komoly mérföldkőhöz ért a Facebook, mivel mára 2 milliárd felhasználóval rendelkeznek. Ez egy elég komoly szám azt nézve, hogy a Föld lakossága 7,5 milliárd ember. Két hasznos statisztika még a Facebook világáról mielőtt belevágunk:

  • A Facebook felhasználók 60%-a követ valamilyen üzleti oldalt. Ebből azt következik, hogy 40%-a még nem. (Lehet pont rád várnak)
  • A Facebook felhasználók 39%-a csak azért követ egy üzleti Facebook oldalt, hogy valami különleges ajánlatot kapjon tőlük.

Ha még mai napig nincs a vállalkozásodnak saját oldala, akkor jól figyelj, mert ebben a cikkben arról lesz szó, hogy tudsz létrehozni egy JÓLMŰKÖDŐ oldalt.

MIELŐTT BELEKEZDÜNK, ELŐBB TISZTÁZZUK MI IS EZ, ÉS MIÉRT JÓ NEKED:

A Facebook üzleti oldal NEM csoport! Azzal, hogy csoportot hozol létre a termékeid vagy szolgáltatásaid eladása érdekében nem a legmegfelelőbb megoldás. Hogy miért? Mert rengeteg olyan eszköztől fosztod meg magad, ami leszűkítik a sikerhez vezető utat. A csoport jó dolog, de nem ezzel kell kezdeni. A Facebook üzleti oldal NEM a saját privát fiókod, ahol naponta osztod meg a terméked, szolgáltatásod, és mész ezzel az ismerőseid agyára, akik csak azért nem törölnek ki, mert nem akarják, hogy megharagudj. Én borzasztó idegesítőnek tartom, amikor percenként kapok értesítést, hogy Gibsz Jakab ezt és ezt osztott meg ebben és ebben a csoportban, vagy amikor 5 perc böngészés után Facebookon százötvenkétszer látom az ismerősöm posztjait, amiben épp a Wall Street farkasát játssza és kő keményen eladni akar. Ha neked is van ilyen ismerősöd és nem akarod megsérteni, akkor a „követés letiltása” funkcióval le tudod állítani, hogy az ismerősöd teleszemetelje az üzenőfalad.

NA DE MIÉRT JÓ EZ NEKED?

  • Azokat az embereket érheted el, akiket tényleg érdekli az, amit kínálsz
  • Olyan reklámozási lehetőségek válnak elérhetővé számodra, amik növelhetik márkád erejét és a bevételeid
  • Végre elkezdhet a vállalkozásod olyan irányba mozogni, ami nagyon is kifizetődő lesz számodra

Most, hogy már tudod, mi fán terem, lássuk, mik azok a lépések, amikkel gyorsan össze tudsz rakni bizniszednek egy Facebook üzleti oldalt: Első lépés, hogy rámész egy bármilyen üzleti oldalra Facebookon, hogy megkönnyítsem a dolgod, ide kattintva ezt meg is teheted: https://www.facebook.com/bcontentberegovo Köszi, ha nem akarsz lemaradni a legfrissebb tartalmainkról és be likeoltad a Facebook oldalunkat. A három pontra kattintva (piros nyíllal jelöltem) látsz egy olyan lehetőséget, hogy „Oldal létrehozása” (ezt is piros nyíllal jelöltem). Erre kattintva a következő képet látod majd magad előtt. Kategóriákat látsz majd, amikről most pár szót ejtek, hogy könnyebb legyen meghatározni a TE vállalkozásod profilját.

Helyi vállalkozás – Tipikusan azok a vállalkozások válasszák ezt a lehetőséget, amiknek egy (valóságban létező) boltjuk, telephelyük, üzletük van, melynek így meg is lehet adni a címét (amit a Facebook is kérni fog). Például: fodrászat, ékszerbolt, kisállat kereskedés, étterem, szállás, Bcontent online marketingügynökség. Vállalat, szervezet vagy intézmény – Elsődlegesen a több való világban létező értékesítési ponttal rendelkező Vállalatok számára ideális lehetőség ez az opció. Márka vagy termék – Ezt az opciót akkor válasszuk, ha márkaépítés céljából szeretnénk Facebook oldalt létrehozni. Ha például van egy egyedi termékünk, vagy egy brandet szeretnénk építeni valamilyen termék, vagy szolgáltatás köré, akkor ilyen típusú Facebook céges oldalt érdemes létrehoznunk. Előadó, zenekar vagy közszereplő – Azt gondolom, hogy ezt a típust nem szükséges bemutatni. A hazai KKV-k egy nagyon kis százaléka fog ilyen oldalt készíteni, és ahogy mondani szokták, aki közszereplő az biztosan tudja magáról, így valószínűleg azt is tudni fogja, hogy neki ilyen oldalt kell készíteni. Szórakozás – A Szórakozás típusú Facebook oldalak skálája rendkívül széles. A sportcsapatoktól kezdve a zenei és irodalmi oldalakon át egészen a TV csatornákig minden, ami szórakozás, illetve szórakoztatás ebbe a típusú Facebook oldalba tartozik. Valójában a tapasztalat szerint a média és média jellegű hazai vállalatokon kívül viszonylag kevés vállalkozás fog ilyen típusú Facebook oldalt készíteni. Ügy vagy közösség – Ez a típus szintén nem elsődlegesen a vállalkozások számára lett kialakítva, kivéve ha valamilyen ügyet képvisel. Egyértelműen akkor regisztráljunk ilyen Facebook oldalt, ha vállalkozásunk elsődlegesen valamilyen ügyért jött létre. Ilyen lehet például a Magyarországi Pandák Megmentéséért Egyesület (természetesen ilyen nem létezik, csupán a példa kedvéért írtam).

Ha kiválasztottad a megfelelő kategóriát, akkor ez a kép fogad majd.

Itt meg kell adnod egy alkategóriát (szorosan kapcsolódjon a vállalkozásod profiljához. Például ha egy étterem vagy, akkor válaszd az „étterem” alkategóriát) Ez után megadod a vállalkozásod nevét és egyéb adatait. Amint megvan, kattints az „Első lépések”gombra. Ha ez megvan ez a kép fogad majd

Mostantól nekiláthatsz a megfelelő profilkép és borítókép beállításához. Használj megfelelő méreteket, amik a következők: Facebook cover fotó (borítókép) méret: 828 x 315 px, asztali / 828 x 465 px, mobil Facebook profilkép méret: 180 x 180 px

EGY FONTOS JAVASLAT!

A profilképed és a borítóképet NE úgy kapcsolódjon a vállalkozásodhoz, hogy lefotózod kívülről az üzleted. Ez borzasztó amatőr! Profi vállalkozónak tartod magad vagy nem? Akkor a Facebookos jelenléted is legyen profi! Használd a vállalkozásod logóját profilképnek, borítóképnek pedig a vállalkozásoddal kapcsolatos elemeket:

  • a vállalkozásod célja
  • termékeid, szolgáltatásaid
  • esetleges ajánlataid

Most, hogy sikerült elkészítened a vállalkozásod üzleti Facebook oldalát elkezdődhet a növekedés. Bármi kérdésed van, fordulj hozzám bizalommal, szívesen segítek! Csak kattints a jobb alsó üzenetküldő gombra és máris eláraszthatsz kérdésekkel. Gratulálok, hogy sikerül végig olvasnod ezt a tartalmat, OSZD meg másokkal a megosztás gombra kattintva!

Adatvédelmi beállítások
Cookie neve Engedélyez
Cookies
A Cookie-kat használjuk, hogy jobb internetes élményt nyújtsunk.
x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.