Így csináltunk egy Kárpátaljai vállalkozónak majdnem 5000 dollár hasznot Facebook hirdetésekkel

Szerző: | Sze 20, 2018 | esettanulmány, Facebook hirdetés, Projektjeink

Van egy vállalkozásod, boltod, ahol cipőket, táskákat, ajándéktárgyakat, ruhákat, vagy bármi hasonló termékeket értékesítesz? Szuper! Na és használsz Facebook hirdetéseket? Ha nem, akkor itt az ideje, mert egy Kárpátaljai webshopnak sikerült több mint 1 millió Forint (4 500 dollár) hasznot csinálnunk Facebook hirdetésekkel.

 

 

Ebben az esettanulmányban részletesen leírom és  meg is mutatom, hogy miként értünk el ismételten egy Kárpátaljai webshop számára több mint 1 millió Forint ( 4 500 dollár) tiszta hasznot. Mielőtt azt hiszed, hogy ez valami csoda, ami csak egyesek számára elérhető, el kell „szomorítsalak”, hogy tévedsz.

Egy ilyen eredmény akár számodra is elérhető.

Azt meg kell említenem, hogy az esettanulmány során “magyar forint” és “amerikai dollár” pénznemben beszélünk végig.

 

Azért “magyar forint”, mert minden ügyfelünk hirdetésre elköltött összegét forintban mérjük (az összes létrehozott hirdetéskezelő is forint pénznemre van beállítva a hrivnya inflációja miatt), továbbá azért dollár, mert a szolgáltatásaink díjai dollárban vannak feltüntetve.   

 

AZ EREDMÉNY ELÉRÉSE ÉRDEKÉBEN 3 DOLGOT HASZNÁLTUNK:

 

Egy jól felépített weboldalt, webshopot.

 

Hirdetési stratégiát, ami azt foglalja magába, hogy múltbéli hirdetések elemzéseiből kinyert adatok alapján előre megterveztük, mikor milyen hirdetés kell, hogy megjelenjen, milyen formában, milyen szöveggel. Ezen felül az is hozzá tartozott a hirdetési stratégiához, hogy egyes aktív hirdetések során, milyen Facebook posztok kerülnek közzétételre.

 

Napi szinten ellenőrzött Facebook hirdetéseket, melyeken heti rendszerességgel javítottunk, azaz optimalizáltuk. 

 

Az esettanulmányban bemutatott webshop egy régi ügyfelünk, akinek hónapról hónapra sikerül 6-7 számjegyű tiszta hasznot hoznunk (forintban értve) a szolgáltatásainkkal. A bemutatott vállalkozást leginkább kiskereskedelmi iparágba lehetne sorolni. Legfőbb termékei közzé a sportruházatok és sport,edző cipők tartoznak. Célközönsége a lakosság azon része, akik szeretnek sportolni, sportosabban öltözni, illetve az ehhez szükséges eszközöket szívesen szerzik be az internet által. (Online rendelnek)

 

Az ügyfelünk legfőbb célja a kampány előtt az volt, hogy legalább 100-120 eladást tudjunk generálni a februári hónapban. Azt nagyon fontos megemlíteni, hogy a vállalkozó által értékesített termékek a december, január, februári hónapokban mennek a leggyengébben. Ez úgynevezett pangási időszak. Ezért az ügyfél célkitűzésénél, kicsit tartottunk attól, hogy egy pangási időszakban ezt az eredményt majdnem hogy lehetetlen elérni.

 

Mivel a címmel és a bevezetővel már lelőttem a poént, ezért az esettanulmány további lényege az lesz, hogy MIKÉNT értünk el olyan eredményt, amire mi sem számítottunk.

 

A kampány megtervezésekor megnéztük azt, hogy az eddigi hirdetéseknél mi volt az ami igazán működött és mi az ami kevésbé.

 

Elemeztük melyik hirdetési kreatívok, szövegek, főcímek hoznak a lehető legtöbb eladást. Mivel a webshop jó ideje partnerünk ezért könnyű dolgunk volt a múltbéli adatokból elemezni.

 

AZ ELEMZÉS VÉGÉRE A KÖVETKEZŐRE JUTOTTUNK:

 

  • A carousel (galéria) típusú hirdetések sokkal jobban működnek több termék hirdetése esetén, mint az egyképes hirdetések.

A galéria formátum lehetővé teszi, hogy egyetlen hirdetésen belül akár 10 képet vagy videót mutass be, mindegyikhez saját hivatkozással. Mivel egy hirdetésen belül több hely van a kreatív tartalom számára, lehetőséged van többféle terméket kiemelni, egyetlen termékről, szolgáltatásról vagy promócióról konkrét részleteket bemutatni, vagy a galériakártyákon sorban haladva egy, a márkáddal kapcsolatos történetet elmesélni.

 

Egy képet tartalmazó hirdetések VS Carousel hirdetések

 

Látható, hogy a galéria formátumú hirdetések 5x több eladást hoznak.

 

  • Az egyképes hirdetések 10x nagyobb eredményre képesek akkor, ha 1-2 termék szerepel rajta. 

 

Egy képes hirdetés használatakor, jól működik, ha 2 termékből való választásra ösztönözzük a vásárlót.

 

  • A humoros, érdekes, csípős, rafinált hirdetési szövegek (Pl: XY termék egy kondibérlet áráért, XY termék egy esti kocsmázás árából stb.) majdnem 3x több eladást eredményeznek és az átkattintási arányuk is jobb.

 

 

  • A hasonmás célközönségek sokkal jobban teljesítetek eddig, mint bármelyik hideg célközönség. Tehát ezekre kell nagy hangsúlyt fektetnünk.

 

Hideg célközönség – azok az emberek, akik először találkoznak a hirdetésünkkel, vállalkozásunkkal. Ezt a célközönséget nem, lakhely, kor, érdeklődési kör, magatartás stb. alapján állítjuk be a hirdetés létrehozásakor.  Hasonmás célközönség – azok az emberek, akik teljes mértékben hasonlítanak, megegyeznek az általunk megadott viszonyított célközönséggel. Tehát ha a Facebook oldalunknak van 2000 követője és az “oldalunk követőire” hozunk létre hasonmás célközönséget, akkor az oldalunkat kedvelők emberek legpontosabb mását fogjuk célozni.

 

Az elemzést követően mint látod, nagyon sok olyan adat állt rendelkezésünkre, amiből szinte hátra dőlve készíthettük el a februári kampány hirdetéseit.

 

3 termékcsaláddal dolgoztunk, amelyek 17 terméket tartalmaztak. Tehát 17 darab termékre futtatunk Facebook hirdetéseket.

 

A teljes költségkeretünk, amit elkölthettünk hirdetésekre, az 85 000 Ft– volt, ez mai napra 335 dollár. Ennyiből kellett gazdálkodnunk és úgy hirdetnünk, hogy megtérüljön.

 

Mivel feljebb említettem, hogy az előző hónapok adatai lehetővé tették számunkra, hogy részletesen kielemezzük, mi működik és mi nem, ennek ellenére a kampány első hetét mi „tesztelési” időszaknak neveztük el. Megnéztük, hogy valóban jók-e a feltételezéseink vagy van mit javítani még rajtuk.

 

A FACEBOOK HIRDETÉSEK EREDMÉNYEI AZ ELSŐ HÉTEN, 31 711 FT ELKÖLTÉSE UTÁN ( 125 DOLLÁR):

 

Az általunk készített Facebook hirdetési kampány első heti eredményei

 

Ne ijedj meg a számoktól, a képen kijelöltem, hogy mik a legfontosabb mutatók, amiket meg kell nézned, mint vállalkozó.

 

A képen jól láthatod, hogy az első hét leforgása alatt 27 761 forintot költöttünk (109 dollárt) – piros nyíl, ami 57 – sárga nyíl eladást hozott. Az ebből származó profit, tehát nem árbevétel, hanem tiszta haszon 285 000 Ft (1 122 dollár) – zöld nyíl.

 

Egy eladás átlagosan 487 Ft-ba (1,92 dollárba) – lila négyzet került.

 

Amit még nagyon fontos megjegyezni a képen, hogy már az első héten jól látszott, mekkora különbség van a célközönségek között.

 

Nagyon nem mindegy, hogy mennyibe kerül egy-egy eladás

 

Jól láthatod, hogy amíg a hideg célközönségnél az eladások egységnyi összege 754 és 875 forint, addig a hasonmás célközönségnél csak 330 és 371Ft.

 

Ezek az eltérések nagyon jól megmutatják, hogy miért kötelező egyéni célközönségeket használnod a hideg célközönségek helyett.

 

Akár itt lekapcsolhattuk volna az összes kampányt, mivel már most megtérült a teljes hirdetési kampányra szánt összeg, ami ugye 85 000 forint (335 dollár) volt, de nyilvánvaló, hogy ezzel az eredménnyel még messze voltunk a 100-120 darabos eladástól.

 

A FACEBOOK HIRDETÉSEK EREDMÉNYEI A MÁSODIK HÉTEN:

 

Az első hét után láttuk, hogy ez egy jó kampánynak ígérkezik, de egyenlőre magasak az egy eladásra jutó átlag költségek. Tehát „sokba” kerül az, hogy egy terméket megvegyenek, pontosan átlagosan 487 Ft.-ba.

 

Az általunk készített Facebook hirdetési kampány második heti eredményei

 

A második héten kicsit kevesebbet költött a Facebook az előző hétnél. (Ez megszokott jelenség, hogy néha kevesebbet, néha többet költ a beállított költségkeretnél). Pontosabban 23 101 Ft.-ot (91 dollár) – piros nyíl, ami 315 000 Ft (1 240 dollár) – zöld nyíl profitot hozott. A második héten jól láthatóan az eladások száma is növekedett. Amíg az első héten 57 db terméket sikerült eladni, addig a második hét 6-al többet, azaz 63 darabot.

 

Az, hogy a második héten kevesebb elköltött pénzzel még több terméket sikerült eladni, szuper dolog, de amit mindenképpen meg kell említeni az egy termék eladására jutó költség csökkenése.

 

Az első héten átlagosan 487 Ft-ba került az, hogy eladjunk egy terméket, a második hétre ez a szám 367 Ft-ra csökkent. Ezért is látható az, hogy kevesebb pénzt költöttünk el hirdetésre, mégis jóval több tiszta hasznot szereztünk, pontosan 30 000 Ft – pluszt az elmúlt héthez mérve.

 

GONDOLJ BELE, JOBBAN ÉRZED MAGAD ATTÓL, HA HÓ VÉGÉN + 30 000 FORINTTAL TÖBB VAN A ZSEBEDBEN? 

 

Mi volt az oka annak, hogy egy hét alatt ennyit csökkent az egy termék eladására jutó költség?

 

 

Egyszerű a válasz. Optimalizáltunk!

 

Azaz, megfigyeltük az első hét eredményeit, ami után láttuk, hogy mi az ami jobban működik és mi az, ami nem.

 

TIPP: Amikor elindítasz egy bármilyen hirdetést, azt javaslom, hogy legalább 2-3, de jobb esetben 5-7 napig ne nyúlj a beállításokhoz, mert nem tesz jót a Facebook algoritmusának. Az 5-7 nap elég ahhoz, hogy lásd, mi az ami működik és jól teljesít, illetve mi az, ami nem megy és le kell lőni.

 

Nézzük meg, pontosan miről is beszélünk. Amíg első héten 12 hirdetéssorozat és 38 hirdetés futott más-más elhelyezésekkel, képekkel és szövegekkel, addig a második hétre csak 5 hirdetéssorozat és 10 hirdetés maradt aktív. Tehát 1 hét után láttuk, hogy több mint a hirdetések felét le kell állítani, mert vannak olyanok amik teljesítményük alapján sokkal több ráköltött pénzt érdemelnek.

 

Mint látjuk, már a második héten sikerült elérni a kitűzött 100-120 darab eladást, szóval akár be is zárhattuk volna a laptopot és végig pihenhettük volna a hónapot egyáltalán nem foglalkozva a további eredményekkel, hiszen az ügyfél által kitűzött célt elértük.

 

Ezzel ellentétben, látván az eredményeket elgondolkodtam azon, hogy: vajon elérhető plusz két hét alatt a 200 darabos eladás?

 

Veszíteni való nincs, próbáljuk ki!

 

Az eddig kapott eredményekből az szűrhető le, hogy a futó hirdetések tovább javíthatók.

 

A HARMADIK HÉT LEGFONTOSABB FELADATAI:

 

  • Még tovább növelni a heti eladások számát
  • Még tovább csökkenteni az egy termék eladására jutó költséget
  • Létrehozni, egy virális, minél több embert elérő tartalmat, ami vagy ingyen vásárlót hoz, vagy “felmelegíti” az érdeklődőt vásárlás előtt.

 

A FACEBOOK HIRDETÉSEK EREDMÉNYEI A HARMADIK HÉTEN:

 

 

TÁDÁ!

 

Boncolgassuk, mit is látunk a harmadik héten. A harmadik héten elköltött összeg még tovább csökkent. 23 101 Ft  helyet (ez volt a második hét heti költésének az összege), a harmadik héten 20 198 Ft (79,5 dollár) Facebook hirdetésre elköltött összegből 460 000 Ft (1 811 dollár) tiszta profit realizálódott.

 

A képen jól látszik, hogy az egy termék eladásának költsége is még tovább csökkent a második héthez képest. Pontosabban 367 Ft-ról 220 Ft-ra.

 

Egy ilyen számban történő eladásnál 147 Ft költség csökkenés nagyon sokat számít. Mivel 100 darabnál ez az összeg már 14 700 Ft., amit akár vissza forgathatunk további hirdetésre ez által még tovább növelve a profitot.

 

HOGYAN SIKERÜLT TOVÁBB CSÖKKENTENI AZ EGY ELADÁSRA JUTÓ KÖLTSÉGET?

 

Ugyanúgy mint az előző héten. Kielemezve a heti eredményeket további hirdetéseket állítottam le és csak azokat hagytam futni, amik a legjobban teljesítenek. A harmadik héten már csak 4 hirdetéssorozat és 7 hirdetés futott. A kevésbé jól teljesítő hirdetések leállításával megspórolt pénzt a jól teljesítőkre tudtam költeni, amik megnövelték az eladásokat.

 

Tehát a harmadik hét elején kitűzött feladatok, miszerint növelni kell az eladások számát és csökkenteni az egy eladás utáni költséget, teljesültek. Már csak a legalább 1 virális, jól terjedő tartalom létrehozása volt a cél.

 

Több ügyfelünk is igénybe veszi a teljeskörű Facebook oldal kezelés szolgáltatásunkat, ebből kifolyólag rendszeresen posztolunk ezeken az oldalakon. Viszont most valami olyan tartalom kellett, ami kitűnik a többi közül, legfőképpen eredmény szempontból.

 

Mit gondolsz összejött?

 

Zöld nyíl – elérés, Sárga nyíl – interakció

 

A február 20.-ikai poszt jól láthatóan kiugró teljesítményt ért el. Több mint 1200 megjelenés és 118 kattintás, mindez ingyen.

 

Ha ezzel nem is sikerült eladni, de úgy gondolom mindenképp hozzájárult az eladás növekedéshez az által, hogy aki eddig hezitált, vagy gondolkodott, most kapott egy megerősítést, ami a vásárlásra ösztönözte.

 

A legtöbb esetben arra gondolna az ember, hogy a legtöbben hónap közepéig költenek a legjobban, mivel még ott a zsebükben a frissen kapott fizu. Ez a feltételezés alapjában véve igaznak mondható. Én azonban kicsit továbbgondoltam az egészet. A poszt és a harmadik heti hirdetések fő üzenete az volt, hogy rendelj most utánvételes fizetéssel és a következő fizudig megérkezik a termék.

 

Tehát, ha a látogató nagyon szeretne vásárolni, de már nem futja rá neki anyagilag, akkor nyilvánvaló, hogy elhalasztja a következő hónapra a vásárlást, ami számunkra nem szerencsés, mivel fenn áll az esélye annak, hogy visszalép a vásárlástól, elfelejt majd vásárolni, talál más opciót ahol vehet.

 

Az üzenetünk lehetővé tette azt, hogy a látogató vásárolni tudjon abban a pillanatban, amikor látja a hirdetést és megfelelő dopamin (boldogság hormon) van a szervezetében, nem félve attól, hogy miként fizeti majd ki.

 

A FACEBOOK HIRDETÉSEK EREDMÉNYEI A NEGYEDIK HÉTEN:

 

Az általunk készített Facebook hirdetési kampány negyedik heti eredményei

 

A hónap utolsó hetében a legfőbb célunk már csak az volt, hogy a hirdetésre költött pénz megtérüljön, ami jól láthatóan sikerült is.

 

13 878 Ft-ot (54,6 dollár) költöttünk el, ami 175 000 Ft (689 dollár) profitot eredményezett. Itt már a hidegcélközönségre való hirdetéseket nem is futtattuk és így is sikerült 35 darab eladást elérni, ami ismételten jól alátámasztja azt, hogy a hasonmás célközönségekre való hirdetés az egyik leghatékonyabb célzási megoldás.

 

Azt mindenképp meg kell említsem, hogy ezek a hasonmás célközönségek azért teljesítettek ilyen jól, mivel megfelelő adattal rendelkeztünk ahhoz, hogy létrehozzuk őket. Az adatmennyiség mérete nagyon fontos tényező ezeknél a célközönségeknél. Olyan ez mint a bankszámla egyenleg hosszúsága, minél nagyobb annál jobb.

 

Hideg célközönség – azok az emberek, akik először találkoznak a hirdetésünkkel, vállalkozásunkkal. Ezt a célközönséget nem, lakhely, kor, érdeklődési kör, magatartás stb. alapján állítjuk be a hirdetés létrehozásakor.  Hasonmás célközönség – azok az emberek, akik teljes mértékben hasonlítanak, megegyeznek az általunk megadott viszonyított célközönséggel. Tehát ha a Facebook oldalunknak van 2000 követője és az “oldalunk követőire” hozunk létre hasonmás célközönséget, akkor az oldalunkat kedvelők emberek legpontosabb mását fogjuk célozni.

 

ÖSSZEGEZVE:

 

28 nap leforgása alatt 85 000 Ft-ot (335 dollárt) költöttünk el Facebook hirdetésekre. A kitűzött 100-120 termék eladása helyett 247 darabot sikerült eladnunk, ami 1 235 000 Ft (4 862 dollár) profitot, tehát NEM árbevételt, nem adózás előtti eredményt, hanem TISZTA hasznot hozott termelt.

 

Ami azt jelenti, hogy az ügyfelünknek készített Facebook hirdetési kampány a profitból számolva 1452,9 %-osan térült meg.

 

Azt nagyon fontos megemlítenem, hogy minden egyes eladás konverziós értéke 5 000 Ft. Tehát egy eladott termék 5 000 Ft profitnak számít. Ez a szám egy minimum érték, ez lehet több, de kevesebb nem. Nyilvánvaló minden termék más-más árral bír, ezért az ügyfelünkkel való közös megállapodás után döntöttünk úgy, hogy ezt a minimális értéket adjuk meg.

 

Ez által látjuk, hogy minimum mennyi profit keletkezett egy eladott termék után, amihez tudjuk mérni a hirdetések hatékonyságát, illetve nem érzi az ügyfelünk úgy, hogy a zsebében turkálunk az által, hogy a pontos profit összegével szemezgetünk.

 

Nyilvánvaló a szolgáltatásunk révén arra törekszünk, hogy minden kampány többszörösen megtérüljön ezzel a minimum értékkel számolva. Ha az ügyfelünk ettől a minimum értékkel számított összegtől többet keres, annak csak örülünk.

 

AMIT MINDENKÉPP LESZŰRHETÜNK EBBŐL A KAMPÁNYBÓL

 

Célközönség – Egyértelműen látszik, hogy a hasonmás célközönségekre való hirdetés, sokkal olcsóbb és hatékonyabb. Ebből kifolyólag nagyon fontos, hogy a lehető leghamarabb elkezdjük alkalmazni az egyéni célközönségekre való hirdetést.

 

Hideg célközönség – azok az emberek, akik először találkoznak a hirdetésünkkel, vállalkozásunkkal. Ezt a célközönséget nem, lakhely, kor, érdeklődési kör, magatartás stb. alapján állítjuk be a hirdetés létrehozásakor.  Hasonmás célközönség – azok az emberek, akik teljes mértékben hasonlítanak, megegyeznek az általunk megadott viszonyított célközönséggel. Tehát ha a Facebook oldalunknak van 2000 követője és az “oldalunk követőire” hozunk létre hasonmás célközönséget, akkor az oldalunkat kedvelők emberek legpontosabb mását fogjuk célozni.

 

Hirdetési szöveg – Jól kivehető, hogy a hirdetési szövegek „személyessé” tétele jobban működik, mint az átlagos értékesítési duma.

 

Képek – A carousel vagy az egyképes hirdetés teljesít jobban? Mind a kettő, ha megfelelően használjuk őket. Amíg a carousel hirdetési forma jobban működik több termék értékesítése estén (minimum 4–6 db), addig kevésbé teljesít jól 3 termék esetén. Az egyképes hirdetések alkalmazásakor igyekezzünk A vagy B termékből való választásra ösztönözni a vásárlót.

 

Sürgetés – Amíg a készlet tart, Ne maradj le, Előzd meg a barátaid, Siess mert kifogyunk. Az ilyen és hasonló sürgető szövegek kimondottan jól teljesítenek.

 

Posztok fontossága – Bebizonyosodott, hogy a Facebookra való rendszeres tartalomgyártás még mindig elengedhetetlen egy kampány során. A rendszeres értékes tartalomszolgáltatás, ha nem is konvertál, tehát nem poszt után vásárolnak, de fontos szerepet játszik abban, hogy felmelegítse az érdeklődőt a vásárlás előtt.

 

Folyamatos tesztelés, optimalizálás – Ez elengedhetetlen. Fontos, hogy több hirdetést, célközönséget, elhelyezést is tesztelj, amíg megtalálod a megfelelőt. Nézd csak meg, hány hirdetéssel indult az ügyfelünk kampánya és hány hirdetés futott a harmadik héten, amikor a legjobb eredményeket értük el. Tesztelj, Mérj, Optimalizálj, Ismételj.

 

Ha bármilyen kérdésed van, keress meg nyugodtan. Írj Facebookon vagy bármelyik közösségi média csatornán, ahol jelen vagyok.

Illetve a legegyszerűbb megoldás, ha a cikk alatt hozzászólásban teszed fel a kérdésed.

Mivel elég sok munka van ebben a cikkben ezért előre is köszönjük, ha megtisztelsz minket azzal, hogy megosztod. 

UI: ha bármilyen kérdésed van, akkor tedd fel nyugodtan hozzászólásban őket. Minden kérdésre szívesen válaszolunk.

Adatvédelmi beállítások
Cookie neve Engedélyez
Cookies
A Cookie-kat használjuk, hogy jobb internetes élményt nyújtsunk.
x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.