3 nagyon fontos tipp, ha üzleti Facebook oldalt indítasz

Szerző: | Sze 20, 2018 | Facebook marketing

A Facebookot napjainkban 2.1 milliárd ember használja. Ebből 1,32 milliárd naponta aktív, számítógépes felhasználó (tehát asztali számítógépről nézi); 1,57 milliárd naponta aktív, telefonos (tehát mobilról nézi) felhasználó. Nem meglepő, ha mindenhonnan azt hallod, hogy érdemes felülnöd a Facebook rakétájára, hiszen borzasztóan sokat segíthet egy vállalkozás számára. Ha megfelelően közelíted meg, és használod ezt a platformot, akkor olyan mértékben tehet az üzleted növekedéséért, ahogyan nem is gondoltad volna.

Tudtad, hogy több mint 40 millió kisvállalkozásnak van már Facebook üzleti oldala? Ha neked még nincs, akkor itt elolvashatod, hogy miért érdemes létrehozni.

AJÁNLOTT TARTALOM: “Ezért kell a te Vállalkozásodnak is Facebook üzleti oldal:”

Vagy, ha egyből belecsapnál a létrehozásába, akkor itt egy részletes útmutatót kapsz arról, hogyan is kell létrehozni a vállalkozásod üzleti Facebook oldalát.

AJÁNLOTT TARTALOM: “Így hozd létre ingyenesen, 5 perc alatt a vállalkozásod Facebook oldalát!”

Ebben a cikkben hoztam 3 olyan jó tanácsot, amit egy üzleti Facebook oldal indításakor jobb, ha megfogadsz. Hidd el, nem maradsz eredmény nélkül.

Mielőtt belekezdünk had tájékoztassalak, hogy ez egy nagyon alapszintű útmutató. Ha szeretnél konkrétan kidolgozott terveket kapni, pontosan a TE vállalkozásodra nézve, akkor kövess minket Facebookon, hogy ne maradj le friss tartalmainkról. 

Na de térjünk vissza a 3 alap dologra, amiről ez a tartalom szól. Lássuk:

1. TŰZD KI A CÉLJAIDAT!

Mint az összes marketing eszköz használata esetében itt is rettenetesen fontos, hogy tudd, mit akarsz elérni az üzleti Facebook oldaladdal. Mik a céljaid? Mit szeretnél?

  • a márkádat akarok építeni?
  • új vásárlókat, ügyfeleket szeretnél szerezni?
  • szeretnél közösséget építeni?
  • arra akarod használni a Facebookot, hogy a vevőket a céges weboldaladra tereld?
  • azokat a vásárlókat akarod megfogni, akik jártak már nálad, de nem vásároltak?

Ez csak néhány olyan ötlet, aminek tényleges hatása lehet. Viszont egyet ne felejts el a célkitűzéskor: minél konkrétabbak és mérhetőbbek a céljaid, annál jobb.

Például: 50 új vásárlót szeretnék a Facebook segítségével.

Ezt a kitűzött célt elérheted a megfelelő eszközökkel, de ami fontosabb, mérni tudod, hogy sikerült elérni vagy sem.

2. GONDOLD KI, MIT HOGYAN FOGSZ CSINÁLNI (STRATÉGIA)

 

Most már, hogy tudod mit is akarsz a Facebooktól, mik a céljaid, el kell gondolkodnod azon, hogy miként fogod elérni azokat. A következő lépéseket kell kitalálnod, hogyan fogod elérni a céljaidat.

  • mikor és mit fogsz posztolni?
  • van már a vállalkozásodnak üzleti blogja? Ott miről írsz majd milyen rendszerességgel?
  • tudnál útmutatókat írni a termékeddel szolgáltatásoddal kapcsolatosan?

Mindezek mellett érdemes tartalombeosztást készítened, előre megtervezned mit és mikor fogsz posztolni, hogy biztos maradj a rajondóig, követőid szemében. Ami még fontos, hogy már az elején határozd meg, mennyi időt vagy hajlandó a közösségi média jelenlétedre szánni, hogy tudd megtérül-e a befektetett idő.

A legrosszabb, ha úgy gondolod néha-néha elég, ha foglalkozom majd vele. Tény, lehet így is csinálni, de ez TUTI nem hoz majd eredményt. Ebből kifolyólag azt tudom ajánlani, hogy vagy csinálod, vagy nem. Köztes út nincs!

Ha szeretnéd profi szinten tolni, de nem engedi az időd, vagy sokkal fontosabb vállalkozói tevékenységekkel kell foglalkoznod, akkor ajánlom figyelmedbe a teljeskörű Facebook oldal kezelés szolgáltatásunkat, amivel rengeteg terhet veszünk le a válladról úgy, hogy közben több pénzt keres majd a vállalkozásod. Na jó elég az önreklámból…

3. FIGYELD A MUTATÓIDAT! (FACEBOOK ELEMZÉSEK)

A célokról már beszéltünk feljebb, most ideje elkezdeni mérni őket. Ha már legalább egy hónapja aktív vagy az üzleti Facebook oldaladon (az aktívon azt értem, hogy rendszeresen közzé teszel tartalmakat, nem pedig kéthetente egyet, vagy a másik „kedvencem” két hetente tizenhármat, és mindezt egy nap.), akkor ideje elkezdened figyelni, milyen sikeresek voltak a posztjaid. Időt kell szánnod arra, hogy átnézed ezeket és elemzed őket. Most hozok pár kulcsfontosságú mutatót, amik mindenképp figyelmet érdemelnek:

  • rajongók elérése (azok a követők száma, akik látták bármely adott posztot)
  • organikus elérés (azon emberek száma, akik bármely adott posztot látták. itt nem feltétlen csak azokról beszélünk, akik követik az oldald.)
  • elköteleződés (azon emberek száma, akik egy posztra kattintottak)
  • átkattintási arány (azon emberek száma, akik rákattintottak egy linkre a tartalmadban, megnéztek egy videót, vagy megnézték a fotód nagyobb verzióját) Ezt a számot kicsit részletesebben is érdemes elemezni.

Mondok egy egyszerű példát

Ha az általad kitett tartalmat 1000-en látták és 50-en kattintottak, akkor az 5%-os átkattintási arány, ami igencsak jónak mondható.

A mutatók nagyon sokat segítenek majd neked abban, hogy tiszta képet kapj arról elérted-e már a kitűzött célt, vagy, hogy jó irányba haladsz-e. Rámutatnak arra, miként tudsz javítani az egész kommunikációdon és, hogy jó az irány, ami felé haladsz.

Ha hasznosnak tartod a cikket, akkor oszd meg az ismerőseiddel. Ehhez nem kell semmit tenned, csak a “Megosztás” gombra kattintani.

Amennyiben bármilyen kérdésed van, nyugodtan tedd fel hozzászólás formájában.

Adatvédelmi beállítások
Cookie neve Engedélyez
Cookies
A Cookie-kat használjuk, hogy jobb internetes élményt nyújtsunk.
x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.