Ezért kell a te vállalkozásodnak is Facebook üzleti oldal

Szerző: | jún 30, 2018 | Facebook hirdetés, Facebook marketing

Miért kell egy vállalkozásnak üzleti Facebook oldallal rendelkeznie? A „csak úgy” kifejezés a legkiábrándítóbb, amit eddig hallottam ezzel kapcsolatban. Csak úgy jelen lenni értelmetlen dolog.

Akkor van értelme, ha a Facebook üzleti oldal jelenlétét beleteszik a vállalkozás (online) marketing rendszerébe, és ez által olyan kommunikációt folytatnak, amiből tényleg profitot, pénzt lehet remélni.

Egy üzleti Facebook oldal a vállalkozások számára szuper jó eszköz a közösség szervezésére és aktivizálására, amiből később bárki lehet a terméked, szolgáltatásod vásárlója.

MIT JELENT AZ, HOGY VÁLLALKOZÁS KÖRÜLI KÖZÖSSÉG?

Például egy étterem vagy pizzázó esetében azok az emberek, akik rajonganak a finom ételekért (pizzákért), kíváncsiak ezen ételek eredetére, és ha kimozdulnak otthonról, akkor első körben éttermet vagy pizzázót választanak.

Ha egy vállalkozásnak, mondjuk pont a tiédnek sikerül ezeket az embereket egy csokorba szedni (példáúl követik majd az üzleti Facebook oldalad), akkor egyenesben kommunikálhatsz velük úgy, hogy értékes tartalmakkal látod el őket. Ha jól csinálod, akkor nagy eséllyel nem csak érdeklődő lesz, hanem törzsvendéged.

NA DE NÉZZÜK MEG, HOGY MI A GYAKORI MEGOLDÁS, AMI A LEHETŐ LEGROSSZABB LEHET, HA FACEBOOK ÜZLETI OLDALRÓL BESZÉLÜNK.

Rengetegen regisztrálnak „személyes profilként” a vállalkozásuk nevében annak a képeivel, adataival stb. Ezek után elkezdenek embereket bejelölni. Tök mindegy kit, csak jelölik befele, had növekedjen a vállalkozás „ismerőseinek” száma. Magadra ismertél?

Ez a lehető legrosszabb megoldás, amit csak el lehet képzelni. Nem azért mert nem így kell, hanem számos hátráltató tényezője van, mint például:

  • Nem fog az ég megadta világon semmi történni. Lesz 2000 ismerőse a vállalkozásodnak és? Hogyan tovább? Kikhez fog eljutni, ha közzé teszel egy-egy új terméket? Megsúgom: SENKIHEZ.
  • Semmilyen speciális lehetőség nem fog a rendelkezésedre állni. Ez ugyanolyan, mintha eladnál egy aranybányát három zsák krumpliért. Borzasztó, igaz?
  • Nem látsz semmilyen statisztikát arról, hogy mit, mikor és milyen formában kell közzétenned.

NOS!

Most, hogy már tudod mi az a gyakran használt megoldás, ami [email protected] sem ér, nézzük meg azokat az érveket, amik alátámasztják, hogy miért kell a te vállalkozásodnak is Facebook üzleti oldal.

Az egyik legfontosabb és legegyszerűbb megfogalmazás így hangzik: az emberek (érdeklődők, rajongók, akik majd később vásárlók lesznek) csatlakozhatnak a vállalkozásod oldalához.

Akik csatlakoztak rendszeresen látják majd a saját üzenőfalukon azokat a tartalmakat, amiket közzéteszel. Ez egy állandó kommunikációs csatornát nyit meg a számodra, ahol taníthatod, informálhatod a rajongóidat.

Ez még nem minden. Számos olyan funkció válik elérhetővé számodra, ami több pénzt eredményezhet a vállalkozásod számára.

  • megoszthatsz a rajongókkal képeket, videókat, cikkeket, linkeket, más oldalakat és több ezer informatív tartalmat, amik az érdeklődőket vásárlóvá alakítják.
  • a követőid kifejezhetik tetszésüket vagy nemtetszésüket. Hozzászólhatnak, likeolhatják, megoszthatják. Ami szuper ebben, hogy ez esetben az Ő ismerőseik is látják majd.
  • Létrehozhatsz olyan tartalmakat, amit CSAK a rajongóid láthatnak, akár városra lebontva. Például 3 városban is ugyan olyan pizzázód, boltod van. De te most egy különleges ajánlatot teszel, ami csak az Ungvári székhelyre érvényes. El tudod azt érni, hogy ezt az ajánlatot csak az Ungváron élők láthassák.
  • Ha Facebook üzleti oldalon keresztül kommunikálsz a követőid felé és értékes tartalmat szolgáltatsz, ami tetszik nekik, akkor nagyon jó eséllyel előrébb kerülhetsz a Google találati listáján. Nekem sikerült, neked is menni fog.
  • Olyan statisztikát kapsz a követőid mivoltjáról és viselkedéséről, amit a későbbiekben felhasználhatsz a növekedés érdekében. Személyes profillal, mond csak, milyen statisztikákat tudsz leszűrni? Semmilyet. Az üzleti oldal „Elemezések” fülére kattintva jól láthatod, kik a követőid. Hány évesek, hol laknak, mi érdekli őket, melyik tartalmaidra reagáltak jól, melyekre kevésbé.

Az egyik ügyfelünk statisztikái. Igen, szeretjük a zöld színt főleg, ha statisztikákról van szó. Egy üzleti oldal esetében tiszta képet kapsz arról, hogy:

  • hány művelet volt az oldalon, és mennyivel nőt a múlt hónaphoz képest,
  • hány embert értél el, milyenek voltak a bejegyzésaktivitások, és miként alakulnak az oldal követések.

Ez csak egy általános áttekintése annak, hogy mi mindent tudhatsz meg a követőidről. Ebben a cikkben bővebben nem fejtem ki őket, ha érdekel, akkor írj üzenetet, és minden kérdésedre szívesen válaszolok.

AJÁNLOTT TARTALOMÍgy hozd létre ingyenesen, 5 perc alatt a vállalkozásod Facebook oldalát.

Továbbá az “Elemzések” első oldalát letekerve be tudod állítani a konkurenciáid Facebook oldalait, ahol pontos képet kapsz arról, hogy állsz te és hogy álla a konkurenciád (áid). Ez így néz ki:

Itt jól láthatod, hogy milyen eredményeket értél el eddig te és milyen eredményeket ért el az általad “konkurenciának” beállított oldal, oldalak.

Most, hogy már tudod, miért van szüksége a vállalkozásodnak saját üzleti Facebook oldalra, ne habozz sokáig! Fejezd be az amatőrködést elvégre profi vállalkozó vagy, nem? Akkor online is profi módszereket kell alkalmaznod! 

Gratulálok, hogy sikerült végig olvasnod ezt a tartalmat! Ne légy lusta a megosztás gombra kattintani! Előre is köszönöm! Illetve ne felejtsd el bekövetni Facebook oldalunkat, hogy ne maradj le a legújabb tartalmainkról! 

Adatvédelmi beállítások
Cookie neve Engedélyez
Cookies
A Cookie-kat használjuk, hogy jobb internetes élményt nyújtsunk.
x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.